woensdag 7 juli 2010

buurman en buurman

Het begon met water wat niet zo lekker doorliep. Heel simpel.
Ik douche in bad dus het is niet eens zo’n probleem. Bovendien heeft het nooit goed door gelopen. Toch ineens, waar komen die dingen vandaan?, was ik het zat.

Die houten ombouw aan het eind van mijn bad die kon best open, ik ging wel eens even de sifon eraf draaien en schoonmaken.
Eraf ging prima. Sifon bleek schoon. (?)
Waar kwam die rubberen ring ineens vandaan?. Bij de boel er weer op monteren, mezelf in allerlei bochten wringend, is die schroefdraad nou lam gedraaid?, breekt het zweet me uit. Met mijn hoofd door de opening aan de bovenkant, op zijn kop dus, begin ik me wat kwaad te maken. Het daglicht wordt minder, gemompel gaat over in gevloek. Mijn vingers raken beschadigd van het draaien met woeste kracht, en ik voel spierpijn opkomen.
Enigszins vast, en testen, kraan wijd open en een grote lekkage ontstaat! Ik ben ondertussen een verwilderd klus monster. Badkamer had ik net schoongemaakt en nu is het een ravage, overal bruin water, modder, gereedschap. Ikzelf bezweet, denk aan een frisse douche.

Omdat ik een partner mis die me af en toe tot de orde kan roepen vervul ik tegenwoordig die rol zelf. “nou rustig worden, even nadenken” En ik bedenk dat ik dat bedrijf maar eens moet gaan bellen die afvoeren door kan spuiten, en voor die tijd moet er een nieuwe sifon op, dan moet ik ook dat vloer afvoerpunt bij de wasmachine maar eens afdoppen anders komt het daar omhoog.
Nu dat oude beige bad toch losgekoppeld is, kan ik er misschien beter meteen een nieuwe neerzetten. Dan moeten eerst die wandtegels eraf. Komt die mechanische beitel weer eens van pas. En ach, als ik dan toch bezig ben, misschien is het tijd om dat badkamer ontwerp wat al een poosje ligt, gewoon eens uit te voeren.
Lekker alles nieuw.

Wie kent die klei animatie serie ‘buurman en buurman’ waarin kleine klusjes veranderen in steeds grotere, ik moet er vaak aan denken.
Mijn buurman is op vakantie, maar ook in mijn eentje had ik vanavond de hele badkamer kunnen slopen als ik niet geleerd had, en dat is pas een recente verdienste, hoe ik mezelf kan terug roepen.


Ondertussen, hoe rustig ik ook ben, zit ik met een ontkoppeld bad. Douchen is niet mogelijk. Gelukkig heb ik sinds kort prachtig zwemwater ontdekt.

1 opmerking:

Saphira Metekohy zei

wanneer komt de volgende jump in de gracht!ik wil ook..
saphira van twitter