donderdag 10 juni 2010

verkiezingsnacht

Ik ben geen deskundige op politiek gebied maar ik kan wel verf mengen.

Ik heb een goed gevoel voor wat er gebeurt met een kleur, primair of secundair, wanneer je ze door elkaar roert. Blauw met rood geeft paars, paars + iets anders wordt lastig want ik weet ook precies wanneer de grens bereikt wordt en er in plaats van een kleur de boel doodslaat in een bruine brij.
Het nadeel van bruine verf is dat je er niet zoveel meer mee kan doen, het blijft bruin, je kan het hooguit wat lichter of donkerder maken, maar het blijft bruin.

Als mij dat overkomt dan is het jammer, geef ik meteen mijn fout toe, gooi de boel weg en begin opnieuw, want ik ga niet 4 jaar lang naar een bruine muur kijken terwijl ik eigenlijk behoefte had aan iets verfrissends, een duidelijke en heldere impuls.

2 opmerkingen:

Unknown zei

"We kunnen ons maar beter niet bezig houden met politiek. Wat we wel kunnen is bijvoorbeeld leuke, spannende, vrolijke, blije, humoristische, aangrijpende, inzichtgevende verhalen schrijven! Give me more!!" XER

Marieke Eijs zei

p.s. groen is een fijne frisse natuurlijke kleur